Урок з елементами тренінгу "Цінність життя і здоров'я"

 

Урок з елементами тренінгу «Цінність життя і здоров’я»

Мета

Формувати в учнів уявлення про згубну дію на дитячий організм куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин; формувати уявлення про "пасивного курця"; продовжувати формувати в учнів уявлення про права дитини. Розвивати вміння відстоювати власні переконання; оцінювати свої вчинки і приймати рішення відповідно до ситуації. Виховувати в учнів здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин.

 

Привітання. Учні стають у коло. За допомогою міміки і жестів вони мають подарувати один одному гарний настрій. Вчитель дарує учням смайлики двох кольорів , поділивши таким чином дітей на 2 команди.

Подивіться мені в очі, посміхніться. І з цих промінчиків добра, що заіскрились на обличчях, ми розпочнемо наш урок.

Правила роботи  (2 хв.)

Учитель звертає увагу учнів на плакат із правилами: «Правило піднятої руки»

                                                                                           «Вмій слухати і чути»

                                                                                           «Не критикуй»

                                                                                           «Говори від себе»

Учні коротко розкривають їх зміст та мету.

Перегляд відео «Здоров’я – скарб»

Вправа на інтерактивній дошці «Прислів’я про здоров’я»

Вправа „ Модель здоров'я ”

- Проведемо експеримент з аркушем паперу. Зверніть увагу на його первісний

стан. Так, він чистий, гладенький, цілий. У вас на столах лежать аркуші паперу.

Візьміть фломастер любого кольору і проведіть лінію від руки у будь – якому

напрямку. Тепер відірвіть від аркуша частинку. Решту зімніть.

- Чи змінився стан аркуша?

- Чи легко відновити зруйноване?

- Чи буде це мати той самий вигляд? (Якщо склеїти).

- Що легше: запобігти чи відремонтувати?

- Отже, ми бачимо, що листок не можна відновити до тієї форми, в якій він був.

Так само і наше здоров'я, якщо на нього впливають шкідливі звички такі як

куріння, алкоголь, наркотики. То ми не зможемо його відновити. Вони

знищують здоров'я людини.

- Який висновок можна зробити?

- Так. Відновлювати зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.

Ця вправа проведена не випадково, чинниками, що руйнують здоров'я,

можуть бути куріння, вживання алкоголю, наркоманія.

Інформація.

 П’ять століть назад німецький гуманіст Еразм Роттердамський сказав: «Ми сіємо думки і пожинаємо вчинки; сіємо вчинки і пожинаємо характер; сіємо характер і пожинаємо долю».

Якщо ви визначите, які звички розвивати, а від яких відмовитися, то зможете вибрати свою долю. Є звички, які обмежують людину, а інші надають їй сили. Звички впливають і на наше здоров’я.

Гра – руханка «Перестрибни через прірву»

   Посеред класу провести дві паралельні лінії на відстані   півметра одна від одної – це прірва.     Розрахувавшись,  діти діляться на дві  команди  (жовті, сині)  стають по обидві  сторони «прірви» на  відстані 5 кроків від нього. По черзі з закритими очима діти підходять до «прірви» і перестрибують. Гравці кожної команди допомагають  своїм товаришам криками: «Стрибай!», «Не стрибай!»

Виграє та  команда,  в якій  більше дітей зуміли перестрибнути через «прірву»,  не наступивши на риску.

Якщо хочеш спритним бути, 

Якщо хочеш сильним бути,

Якщо хочеш бути здоровим –

Стрибай з нами через прірву!

Інформаційне повідомлення

Мета: Розширити знання про історію виникнення  і поширення наркоманії на території України  та Кіровоградщини.

Тренер. Під час гри ви, наражаючи себе на небезпеку,  стрибали через рівчак і тільки, дякуючи своїм друзям, ви знали, як правильно діяти. Але це тільки гра, а в реальному житті зовсім інші правила, і  підліток ризикує потрапити в  компанію, яка вживає наркотики.

    Ризик – це ситуація чи обставини, за яких вам і вашому здоров’ю або навіть життю загрожує небезпека. Він виникає в результаті вживання наркотиків, куріння, вживання алкоголю .

Куріння - шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин.

У людини, яка закурила вперше, виникає гостре отруєння: слинотеча, нудота, збліднення, прискорення пульсу, шум у вухах, посилене потовиділення, задишка, тремтіння рук і ніг.

У результаті систематичного паління виникає подразнення слизової оболонки ротової порожнини, з'являється запалення дихальних шляхів, розлади пам'яті, погіршується зір. Курці частіше хворіють на рак легень.

Від диму сигарет жовтіють зуби й пальці.

З рота погано пахне.  Знижується апетит.

Дим сигарет забруднює  легені, спричиняє кашель.

Нікотин утруднює роботу серця, прискорює пульс.

Людина стає напруженою, дратливою.

Акоголь всмоктується в кров. Алкоголем можна отруїтися і вмерти. У людини, яка вживає спиртні напої, з дії постійно виходять мільйони клітин і капілярів — цілі частини мозкової тканини перестають існувати.

Алкоголь згубно впливає на здоров'я людини. Серед причин смертності * алкоголізм на третьому місці.

Алкоголь загальмовує людину. Він пригнічує роботу нервової системи.

Алкоголь порушує здатність ясно мислити й приймати правильні рішення. Люди втрачають над собою контроль.

   Наркотики – хімічні сполуки,які впливають на  центральну нервову систему, викликаючи спочатку приємні відчуття (ейфорію) та залежність людини (звичку) від них.

     Наркоманія – група тяжких захворювань, спричинених систематичним вживанням наркотичних речовин.

    Кількість наркоманів зростає в усьому світі, в тому числі і в Україні. Наркоманія  в Україні набула  ознак епідемії. Середній  вік  початку  прийому  наркотиків – 13-15 років.  Наркоманія – це важка хвороба, яка дуже швидко розвивається. Середня тривалість життя людини після початку регулярного прийому наркотиків становить 7 років. Наркомани рідко доживають до 30 – річного віку.

    Раніше наркотики були десь далеко – в інших країнах, десь на Сході… Потім ми почули, що вони  з’явилися в деяких містах нашої країни, згодом -в районі, в нашому селі…

     Проблема поширення наркоманії в Кіровоградській області  є  дуже  гострою. На сьогодні у  Кропивницькому  офіційно зареєстровано 1000  наркозалежних , з них  у віці від 18 до 35 років – 572, а реальна картина набагато гірша.

     Поміж жителів нашого села  теж є люди,  які вживають наркотичні  речовини.

Учень:      Читання  вірша «Монстр»

Його спочатку « пригостили».

З цікавості він уколовсь.

А вдруге просто захотілось,

Хоч заплатити довелось.

Купив і  втретє, і вчетверте…

Були приємні відчуття,

Хоч розум вже казав відверто:

Занапастиш своє життя!

А далі вже не міг без цього:

Нестерпний біль  жалю не знав!

Ломило спину, руки, ноги…

Все з дому виніс. Все продав.

А монстр, який сидів у ньому,

Все вимагав: іще давай!

Де взяти гроші? Пусто в домі.

Проси, грабуй, кради, вбивай!

І він убив. Щоб гроші взяти.

Ні, то не він – то монстр убив.

А він за зілля те трикляте

Криваві гроші заплатив.

А потім, як прийшов до тями,

Жахнувсь і  поки мав ще час,

Взяв папірець і «Вибач, мамо!»

Черкнув, відкривши в кухні газ.

Коли квартиру відчинили,

Вже монстра в ньому не було.

Було лише холодне тіло –

Фінал за скоєне ним зло.

Тренер. До яких тяжких і непоправних наслідків можуть привести наркотики?

Вправа «Сила звички».

Запросіть одного з сильних учнів допомагати в демонстрації.

Учень стає з витягнутими уздовж тіла руками. Тренер обв’язує його ниткою і просить розірвати цю нитку, напруживши руки. Учень робить це легко.

 Вдруге тренер обертає нитку три рази. Учень розриває нитку, але прикладає більше зусиль.

Поясніть, що досліди вчених показали, поширені звички формуються за три тижні (21 день). Після цього тренер втретє обертає нитку 21 раз. Скоріше за все учень не зможе розірвати її, або розірве з великим зусиллям.

Поясніть, що існують такі звички, наприклад, вживання наркотиків, або паління, що роблять з людини раба. Такі звички порівнюються не з ниткою, а з товстими залізними цепками.

Обговорення. Як в майбутньому нам можуть нашкодити погані звички? Як стануть у пригоді корисні звички?

Притча «Найважливіші речі»

Один юнак постійно непокоївся з приводу свого життя і майбутнього. Якось, гуляючи берегом моря, зустрів він мудрого старця.

Що тебе тривожить, юначе?    - запитав старець.

Здається, я не можу збагнути, що в житті для мене найважливіше, — відповів юнак.

Це дуже просто, — сказав старець. Він підняв із землі порожнього глечика і почав заповнювати його камінням завбільшки з кулак.

Заповнивши глечик по вінця, запитав:

  Цей глечик повний, чи не так?

  Так, — погодився юнак.

Старець мовчки кивнув, узяв жменю дрібних камінців, кинув їх у глечик і злегка потрусив. Камінці заповнили пустоти між великим камінням. Він усміхнувся і запитав:

  А тепер глечик повний?

Юнак ствердно кивнув.

Тоді старець узяв пригорщу піску і висипав його у глечик. Пісок заповнив пустоти, що залишилися. Після цього дістав мудрець кухоль, повний води і вилив її в глечик до останньої краплі.

— Ось відповідь на твоє запитання, — сказав старець. — Велике каміння — це найважливіші речі в житті: родина, друзі, рідна земля, мудрість. Якщо втратиш усе, крім цього, твоє життя все одно буде повним.

      Він хвильку помовчав, а відтак мовив:

  Дрібні камінці — це також важливі для тебе речі: навчання, матеріальний добробут. А пісок — дрібниці, які насправді не мають жодного значення.

Юнак слухав дуже уважно, і старець продовжив:

Деякі люди роблять помилку. Вони спочатку засипають у глечик пісок, і в ньому не лишається місця для каміння. Так і в житті. Якщо витрачати сили на дрібні й незначущі речі, у ньому не буде місця для найважливіших цінностей. Тому передусім подбай про велике каміння, не забувай і про дрібне. А пісок хвилі життя самі знайдуть своє місце у проміжках між ними.

Мудрець повернувся вже йти, коли заінтригований юнак запитав: «А для чого ж потрібна була вода?» - Радий, що ти запитав мене про це. А зробив так для того, щоб довести тобі, що, як би не було твоє життя зайняте, завжди є трохи місця для дозвілля .

  Підсумкове завдання

Зворотній зв'язок

«На цьому уроці я зрозумів (ла), що…»

«Я скажу «Ні», алкоголю, наркотикам, курінню, бо …»

Фраза на прощання (1 хв.)

Діти стають у коло, беруться за руки і говорять фразу «Бережи своє здоров’я сам!»

Немає коментарів:

Дописати коментар