Практичне заняття Національні лідери країн Азії, Латинської Америки. М. Ганді

10 клас                 Урок №______                  Дата________________
Практичне заняття. Національні лідери країн Азії, Латинської Америки. М. Ганді
Мета: ознайомити з життям М.Ганді; описати особливості його успіху  та основні справи його життя; характеризувати політичну діяльність ; виховувати повагу до видатних діячів історії.
Тип уроку: практичне застосування знань, навичок та вмінь.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання учнів, повідомлення теми практичного заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Могандас Карамчанд «Махатма» Ганді — індійський політичний і громадський діяч, один з керівників та ідеологів руху за незалежність Індії від Великобританії. Могандас Ганді народився 2 жовтня 1869 в місті Порбандар (Індія) в сім’ї, яка належала до варни вайш’їв, тобто касти лихварів і торговців. Був шостою дитиною в сім’ї. Сім’я була досить забезпеченою, що дозволило Мохандасу отримати гарну освіту.
За законами своєї релігії Ганді був заручений в 7 років зі своєю ровесницею Кастурбай з тієї ж касти, до якої належав він сам. У 13 років підлітків одружили. Ганді згодом стверджував, що не знаходить жодних моральних доводів для виправдання настільки ранніх шлюбів. У той же час він говорив, що такий союз подарував йому на все життя чудове єднання душ зі своєю дружиною, яка розділила всі випробування чоловіка.
 У 1888 році Ганді вирушив до Англії отримувати юридичну освіту. На той момент у нього вже був маленький син. Під час навчання Мохандас почав знайомитися зі священними книгами індуїзму, а також з іншими світовими релігіями. Отримавши вищу адвокатську ступінь в 1891 році, Ганді повернувся до Індії, але через свою чесність та відповідальності йому не вдалося високо піднятися кар’єрними сходами. У 1893 році він отримує ділову пропозицію і відправляється до Південної Африки. Саме в Південній Африці, яку контролювала Великобританія, Ганді вперше стикається з расизмом: його силою вигнали з вагону, де їхали білі, його зіштовхували з тротуарів, призначених знову ж для білих. Тоді Мохандас зрозумів, що таке ставлення тут було до всіх «кольорових». Ганді почав боротьбу по захисту прав індійців в Південній Африці, яку вів 21 рік, поки не добився успіху. У 1945 році Ганді повернувся до Індії і застав країну в безвихіді і зневірі. Ганді з послідовниками почав виступати на мітингах і закликати до боротьби проти англійського гніту. Але ця боротьба повинна була обмежуватися тільки ненасильницькими формами, будь-які прояви агресії Ганді засуджував. Особистим прикладом він довів співвітчизникам, що можна добитися вирішення будь-яких складних питань мирним шляхом.
 Махатма Ганді очолив національно-визвольний рух індійського народу за незалежність від Великобританії і зробив величезний вплив на міжнародні мирні руху. Ще в Південній Африці Ганді розробив тактику ненасильницької боротьби під назвою «Сатьяграха», яка грунтувалася на принципах мужності, правди і ненасильства. Ганді вірив, що спосіб досягнення політичних і громадських цілей набагато важливіше самого результату. Сатьяграха також пропагувала ненасильство і громадянську непокору як кращий спосіб вирішення будь-яких конфліктів. В результаті всіх цих дій Англія вперше почала переговори з індійським народом, а 15 серпня 1947 Індія все ж отримала незалежність. Життя «батька нації» обірвалася трагічно, коли 30 січня 1948 року під час вечірньої молитви він був застрелений індійським націоналістом і збройним борцем за свободу Індії Натхурамом Годзе.
Перегляд відео «М.Ганді – творець незалежної Індії»
Практичне завдання:
Скласти історичний портрет, використавши один з прийомів:
1) розповідь від імені історичної особи (автобіографія, звіт тощо);
2) розповідь від імені колеги, сучасника, опонента історичної особи;
3) розповідь – історична розвідка;
4) газетна публікація;
V. Узагальнення та систематизація знань.
Завдання:
Закінчити речення.
·         Після цього уроку я знаю, що…; розумію…

VІ. Домашнє завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар