Україна на картах (мапах) упродовж історії.

5 клас                 Урок №____                 Дата_____________
Тема: Україна на картах (мапах) упродовж історії.
Мета: розрізняти умовні позначки на історичній карті;орієнтуватися у змінах території України в різні історичні періоди; знаходити на карті територію України, її столицю, місто, область, де вони народились чи живуть;виховувати любов до України.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування нових навичок.

ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Метод асоціацій
Назвіть будь-які асоціації до слова «карта».
Діти називають асоціації, а вчитель записує їх на дошці.
Бесіда
Як на вашу думку, навіщо нам в житті карта? За яких обставин ми звертаємось до карти?
 Які види історичних карт ви знаєте?
 Знайти кордони держав.
 Що означає колір на історичній карті?
Як позначають міста, столиці, річки, рух військ?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
План
1.     Територіальні межі (кордони) Київської держави,
2.     Територія за часів Королівства Руського (Галицько-Волинської держави).
3.     Кордони Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни.
Учитель, використовуючи настінні карти «Київська держава», «Галицько-Волинська держава», «Гетьманщина» , пояснює як змінювалися кордони України у відповідні історичні часи.
На наступному етапі уроку учні працюють з контурною картою.
Учитель. Певною мірою долучитися до створення історичних карт вам допоможе робота з контурною картою, яку ви заповнюєте самостійно. Для отримання кращого результату варто дотримувати декількох нескладних правил.
Пам'ятка «Як працювати з контурною картою»
1. Заповнюйте контурну карту після вивчення конспекту та відповідного параграфа підручника.
2. Читайте підручник вдумливо, намагайтеся запам'ятати назви історичних областей, місця битв тощо.
3. Виконуйте завдання в контурній карті послідовно.
4. Не заповнюйте контурну карту механічно, під час нанесення відповідних позначок намагайтеся пригадати суть подій та їхні наслідки.
Під час роботи з картою ви повинні вміти:
1. Локалізувати історичну подію (наприклад, за темою «Перша світова війна» знаходити кордони держав на 1914 р., показувати театри воєнних дій, лінії фронтів, місця найвизначніших битв).
2. Супроводжувати показ словесним описом (наприклад, показати території країн Четверного союзу та Антанти та їхніх союзників, проаналізувати співвідношення сил і зробити висновок, яка з воюючих сторін мала більше шансів на перемогу).
3. Аналізувати Ті зміст (наприклад, порівняти політичні карти світу 1914 р. та 1923 р., проаналізувати зміни, які відбулися в результаті Першої світової війни, й зробити висновок, чи були розв'язані територіальні суперечності між великими державами, чи сприяв повоєнний поділ світу мирному співіснуванню).
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота з учнями організовується біля настінних карт
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
УІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти сенкан до слова «Карта»


Немає коментарів:

Дописати коментар