10 клас                Урок №_____                    Дата_______________
Практичне заняття  : Характеристика державного ладу.
Мета.:
- вдосконалити категоріально-понятійний апарат теорії державного ладу;
- проаналізувати співвідношення правової категорії «державний лад» з такими категоріями, як «державність», «конституційний лад», «суспільний лад», «політична система», «тип (вид) держави», «форма  держави»;
- визначити сутність, ознаки, систему і зміст принципів державного ладу, обґрунтувати засади концепції принципів державного ладу;
- конкретизувати функціональну характеристику державного ладу ;
- конкретизувати класифікацію функцій держави: визначити її поняття, призначення, обґрунтувати класифікаційні критерії та види функцій держави;
- сприяти вихованню правової свідомості учнів.
Хід роботи
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1.     Охарактеризувати поняття: іноземець, громадянин, апатрид, біпатрид.
2.     Вказати способи набуття громадянства.
Розв'язати юридичні задачі:
3.     Громадянин США українського походження N, звернувся до комісії з питань громадянства при Президенті України з проханням прийняти його до громадянства України.
4.     Громадянка Великобританії вийшла заміж за громадянина України. Протягом двох років вони проживають на території України, де у них народилася дитина. Яке громадянство отримає дитина?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація.
ІУ. Хід практичної роботи
1)На дошці зображено схему, використовуючи її, учні мають охарактеризувати державний лад України (або іншої країни, на вибір) письмово за формою правління, державно-політичним режимом,територіальним устроєм.
2)Вчитель поділяє клас на дві групи: «Монархи» і «Республіканці». Кожна група опрацьовує свою форму правління. Після цього учні креслять таблицю. Представник від кожної групи виходить і пояснює свою форму правління, інші заповнюють таблицю.
МОНАРХІЯ
РЕСПУБЛІКА


3)Робота між учнями всього класу. Вчитель зачитує опис, учні визначають форму правління
1)    «Глава держави — президент. Він обирається народом терміном на 5 років. Законодавча влада належить двопалатному парламенту, який обирається народом терміном на 4 роки. Голову уряду та міністрів призначає президент за згодою парламенту». (Мішана (президентсько-парламентська) республіка)
2)    «Глава держави — король. Законодавча влада належить парламенту, що призначає відповідальний перед ним ка- бінет міністрів — вищий орган виконавчої влади». (Парламентська монархія)
3)    «Глава держави — президент. Він обирається парламентом терміном на 6 років і має представницькі повноваження. Парламент обирається народом терміном на 5 років. Коаліція партій у парламенті формує більшість, яка формує уряд, що відповідає перед парламентом». (Парламентська республіка)
4)    «Монарху належить уся повнота влади, він править самостійно. Представницькі органи відсутні. Монарх є главою церкви, священною особою і обирається її ієрархами довічно». (Теократична монархія).
У. Узагальнення.
УІ. Підсумки уроку
УІІ. Домашнє завдання. Повторити терміни і поняття



Немає коментарів:

Дописати коментар