5 клас                       Урок №______                   Дата_______________
Тема: Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.
Мета: ознайоми ти учнів з новими термінами та поняттями; розвивати в учнів логічне мислення; виховувати повагу до культурних пам’яток України.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Оргмомент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Скласти «асоціативний кущ» до терміну пам’ятки історії
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація.
ІУ. Вивчення нового матеріалу
    Пам’ятник – це  архітектурна або скульптурна споруда в пам’ять чи на честь кого-, чого-небудь ( пам’ятник Б. Хмельницькому).
Які ви знаєте пам’ятники в нашій місцевості?
Для того, щоб скласти опис пам’ятника, нам потрібен будівельний матеріал. Давайте звернемося  до словника архітектурних термінів (   граніт, мармур, гіпс, пісок)
  СКУЛЬПТУРА — вид образотворчого мистецтва, твори якого мають рельєфну або об’ємну форму і виконуються способом виливання, різьблення, ліплення тощо з твердих чи пластичних матеріалів (каменю, металу, дерева, глини).
      ПАМ’ЯТНИК( МОНУМЕНТ) — архітектурна або скульптурна споруда в пам’ять чи на честь кого -, чого-небудь.
      МЕМОРІАЛ — архітектурна споруда для увічнення.
      СТАТУЯ – скульптурне зображення людини на весь зріст.
     РЕЛЬЄФ – скульптурний витвір на площині з випуклим або заглибленим зображенням.
      ПОСТАМЕНТ – підставка пам’ятника, статуї, колони.
      П’ЄДЕСТАЛ – підвищення, на якому встановлюється статуя, скульптура.
Робота з фото пам’ятника Марку Кропивницькому
Пам’ятник драматургу і актору М. Л. Кропивницькому споруджено в 1968році. Скульптор – Е. Кунцевич. Він розташований біля будинку театру ім. Кропивницького, який також є пам’ятником архітектури і має державне значення.  Пам’ятник М. Л. Кропивницькому являє собою гранітну вертикальну стелу, нижня частина якої відполірована, а у верхній, - необробленій, в техніці високого рельєфу виконаний портрет Кропивницького. На фасадній стороні напис: «Марко Лукич Кропивницький. 1840 – 1910 роки».
У. Узагальнення знань
1. Що таке пам’ятник?
2. З якою метою будують пам’ятники?
3. Як ви вважаєте, чи є пам’ятники витвором мистецтва?
УІ. Підсумки уроку

УІІ. Домашнє завдання

Немає коментарів:

Дописати коментар